Teleporada
Teleporada jest świadczeniem zdrowotnym udzielanym na odległość przy pomocy systemów teleinformatycznych lub systemów łączności. W ramach poz może być udzielana przez lekarza,pielęgniarkę lub położną. W trakcie teleporady pacjent może wyrazić wolę osobistego kontaktu z właściwym personelem medycznym.
Teleporady nie udzielamy:
- przy braku zgody pacjenta lub opiekuna ustawowego
- podczas pierwszej wizyty realizowanej w POZ
- u pacjenta z chorobą przewlekłą ,w przebiegu której doszło do pogorszenia lub zmiany objawów
- w przypadku podejrzenia choroby nowotworowej
- dzieciom do lat 6 poza poradami w trakcie leczenia ,ustalonego w wyniku osobistego badania pacjenta
Teleporada realizowana jest nie później niż w kolejnym dniu roboczym po zgłoszeniu lub w terminie ustalonym z pacjentem. Teleporada jest anulowana gdy mimo podjęcia trzykrotnej próby teleporady w odstępach 5 minut nie udalo się nawiązać kontaktu z pacjentem .
Zgłoszenie potrzeby teleporady:
- 85 664 01 11
- 85 667 25 30
Posiadanie Internetowego Konta Pacjenta (https://pacjent.gov.pl) ułatwia uzyskanie e-recepty, e-skierowania.
Przygotowano na podstawie: DZ.U.RP poz.1194 z dn.6.06.2022
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20220001194